Wageningse Muur 2025 was weer een succes!

Met goedgevulde startvelden en een sterke opkomst bij zowel de mannen als de vrouwen was de Wageningse Muur van 2025 een groot succes. Toeschouwers genoten van volop spektakel, met hoge snelheden en felle demarrages tijdens de verschillende koersen. Ook de Dikke Banden Race was met ruim 60 jonge wielrenners een hoogtepunt. Wielerlegende Annemiek van Vleuten zorgde voor een extra feestelijke sfeer door het startschot te lossen, medailles uit te reiken en de deelnemers te inspireren met haar motto: “elke deelnemer is een winnaar”.

De Dikke Banden Race, op zaterdag 7 juni, trok ruim 60 enthousiaste kinderen in de leeftijdscategorieën 7‑9 en 10‑12 jaar. 

Annemiek van Vleuten was opnieuw van de partij: ze trapte het startschot af, reikte de medailles uit, poseerde met de jonge deelnemers en deelde volop handtekeningen uit. Haar aanwezigheid gaf de sfeer een extra feestelijk tintje en inspireerde jong en oud — “elke deelnemer is een winnaar” was haar motto.

Er was opnieuw een sterke opkomst van zowel mannelijke als vrouwelijke wielrenners. In alle categorieën stonden goed gevulde startvelden aan de meet. De vrouwenkoers, de amateurswedstrijd en het elitecriterium boden stuk voor stuk spektakel: aanvallen op de klim, demarrages in de afdaling en een hoge snelheid maakten het een feest om naar te kijken.

Scroll naar boven