De Dikke Banden Race, op zaterdag 7 juni, trok ruim 60 enthousiaste kinderen in de leeftijdscategorieën 7‑9 en 10‑12 jaar.
Annemiek van Vleuten was opnieuw van de partij: ze trapte het startschot af, reikte de medailles uit, poseerde met de jonge deelnemers en deelde volop handtekeningen uit. Haar aanwezigheid gaf de sfeer een extra feestelijk tintje en inspireerde jong en oud — “elke deelnemer is een winnaar” was haar motto.
Er was opnieuw een sterke opkomst van zowel mannelijke als vrouwelijke wielrenners. In alle categorieën stonden goed gevulde startvelden aan de meet. De vrouwenkoers, de amateurswedstrijd en het elitecriterium boden stuk voor stuk spektakel: aanvallen op de klim, demarrages in de afdaling en een hoge snelheid maakten het een feest om naar te kijken.

